FAQ

Oto zbiór najczęściej zadawanych pytań, mamy nadzieję że poniższe odpowiedzi okażą się dla Państwa przydatne:

1. Czym zajmuje się biuro nieruchomości? Czym jest usługa pośrednictwa?

Usługa pośrednictwa polega na skojarzeniu dwóch stron transakcji. Biuro nieruchomości to miejsce, gdzie gromadzą się informacje o rynku i jego uczestnikach, pośrednictwo to handel informacją.

Jednym słowem - Jesteśmy po to abyś zaoszczędził swój czas i pieniądze, kupił i sprzedał korzystniej w oparciu o naszą wiedzę i doświadczenie. Dodatkowo agencja nieruchomości gwarantuje pełne wsparcie na każdym etapie procesu sprzedaży, a to wszystko dzięki wieloletniej współpracy z notariuszami, prawnikami, bankowcami, rzeczoznawcami i deweloperami. Przeciętny Polak sprzedaje nieruchomość zaledwie raz lub kilka razy w życiu - my robimy to codziennie od kilkunastu lat, dlatego możesz nam zaufać.

W czym pomagamy klientowi sprzedającemu? Przede wszystkim działamy tak aby sprzedać, a nie sprzedawać! Czyli:

- oszacowanie optymalnej ceny ofertowej
- przygotowanie mieszkania do sprzedaży
- weryfikacja stanu prawnego i dokumentacji
- przygotowanie oferty i strategi marketingowej
- określenie profilu kupującego
- profesjonalna promocja oferty

W czym pomagamy klientowi kupującemu? Rozpoczynamy od analizy potrzeb klienta, a następnie:

- przedstawiamy spersonalizowane oferty nieruchomości w oparciu o ustalone kryteria poszukiwań 

- doradztwo finansowe - zbadanie zdolności kredytowej oraz pomoc w uzyskaniu kredytu

- pomoc w negocjacji ceny – dla obu stron , mediacja - na wyraźne życzenie klienta
- weryfikacja stanu prawnego i skompletowanie dokumentów niezbędnych do banku i notariusza

- pomoc merytoryczna na każdym etapie transakcji aż do momentu przekazania kluczy


2. Ile to kosztuje?

Zgłoszenie oferty nic nie kosztuje! Prowizja jest należna agencji dopiero w momencie kiedy dojdzie do transakcji, dlatego decydując się na współpracę z nami, nic nie tracisz, możesz tylko zyskać! Wysokość wynagrodzenia ustalana jest indywidualnie, w zależności od zakresu usługi i kosztów planowanych działań. Jeśli planujesz kupić lub sprzedać nieruchomość w Łodzi zapłacisz nam za nasze usługi nie więcej niż 3 % ceny sprzedaży. Jeżeli interesuje Cię obszar poza Łodzią nie więcej niż 5 % ceny nieruchomości. Zadzwoń i umów się na niezobowiązujące spotkanie z agentem, na którym wspólnie ustalicie cenę i zakres usługi pośrednictwa!


3. Jak zgłosić nieruchomość do sprzedaży/najmu? Czy muszę przyjść osobiście? Jakie dokumenty są wymagane?

Możesz to zrobić telefonicznie, mailowo lub osobiście w agencji. Po dokonaniu zgłoszenia pośrednik umówi się z Tobą na oględziny nieruchomości. Na tym spotkaniu dokona opisu stanu faktycznego oraz prawnego i poprosi Cię o okazanie dokumentów takich jak:
- akt własności (podstawa nabycia np. umowa zakupu, postanowienie sądu o nabyciu spadku, umowa darowizny itp. )
- numer Księgi Wieczystej
- wypis z rejestru gruntów lub kartoteki budynków, lokali - jeśli nie masz aktualnych dokumentów, możesz upoważnić agenta do ich pobrania w urzędzie, spółdzielni, administracji itp.
Przy tej okazji pośrednik pomoże Ci oszacować optymalną cenę ofertową i podpisze z Tobą umowę pośrednictwa, która jest podstawą do rozpoczęcia pracy przy sprzedaży Twojej nieruchomości.


4. Czy mogę do Was zgłosić ofertę jeśli zawarłem już umowę z innym biurem?
Tak, chętnie podejmiemy się współpracy o ile nie zawarto wcześniej umowy na wyłączność z innym biurem.


5. O co chodzi z tą wyłącznością? Czy to jest dla mnie dobre rozwiązanie?

Wielu klientów obawia się tzw. wyłączności – zupełnie nie potrzebnie bo taki rodzaj współpracy ma wiele zalet . Jest to rodzaj umowy pośrednictwa, który daje wyłączne prawo do pośredniczenia w transakcji tylko jednej agencji. Dlaczego? Ponieważ:
- Pośrednik ma większe pole do działania przy wyłączności, adres - nie jest wtedy jego tajemnicą handlową, może więc organizować dni otwarte, publikować ofertę z wskazaniem dokładnej lokalizacji, jeśli budynek lub lokal jest niezamieszkały, możesz przekazać klucz i nie tracić czasu na niemal codzienne wizyty klientów,
- masz z kontakt tylko z jednym agentem,  który opiekuje się twoją ofertą i na bieżąco informuje Cię o efektach. W przypadku zgłoszenia w kilku agencjach powstaje informacyjny szum i niepotrzebne zamieszanie - a to również nie wpływa dobrze na ofertę.
-  jedna cena, jedna prowizja - proste zasady
- wyłączność jest dobrym rozwiązaniem dla klienta, który oczekuje kompleksowej obsługi – nie ma czasu się tym zajmować, mieszka w innym mieście lub kraju
- dla pośrednika – to pewny zysk – dlatego chętniej inwestuje swoje środki na reklamę i promocje, strategia marketingowa jest bardziej odważna i intensywna
- o współpracy na wyłączność decyduje klient – na spotkaniu agent zawsze przedstawia różne warianty – z wyłącznością i bez – to Ty decydujesz, który jest dla Ciebie!

6. Czy zajmujecie się wyceną?

Pośrednik z racji swojego doświadczenia i wiedzy o rynku nieruchomości może doradzić Ci w kwestii oszacowania najbardziej optymalnej ceny ofertowej dla Twojej nieruchomości. Cena zależy od wielu czynników, oraz od danej sytuacji – inną strategię należy przyjąć w sytuacji kiedy chcesz sprzedać szybko – inną kiedy nie śpieszysz się aż tak bardzo.
Wielu sprzedających ustala swoje ceny w oparciu o ceny które widzą na portalach ogłoszeniowych – a to błąd! To że widzimy takie kwoty w ogłoszeniach, wcale nie oznacza, że za tyle te nieruchomości są sprzedawane. Pośrednik ma wiedzę na temat cen transakcyjnych, czyli realnych cen za jakie nieruchomości się sprzedają – dlatego jego porada będzie dla Ciebie cennym źródłem informacji. Jest to o tyle ważne że, ustalenie ceny zbyt wysokiej – to strzał w kolano, stracisz potencjalnych klientów i ich zaufanie, czas …. a czas to pieniądz :)
Profesjonalnej wyceny nieruchomości dokonuje rzeczoznawca majątkowy – możesz skorzystać z jego usług również za pośrednictwem naszej agencji – wystarczy zadzwonić, a pośrednik skontaktuje się z rzeczoznawcą który z nami współpracuje. Wycena rzeczoznawcy potrzebna jest np. do sprawy sądowej, podziału majątku itp.

7. Chcę tylko obejrzeć mieszkanie, czy oglądanie jest płatne?

Oglądanie nieruchomości nic nie kosztuje, nie pobieramy opłat za wydanie adresu. Naszym wynagrodzeniem jest prowizja, którą płacisz jeśli dojdzie do transakcji. Jedyne czego wymagamy to podpisanie umowy pośrednictwa, oraz pokwitowanie otrzymania oferty.


8. Czy muszę podpisać umowę pośrednictwa?

Zgodnie z obowiązującym prawem, wynikającym z ustawy o gospodarce nieruchomościami – pośrednik może działać jedynie w oparciu o umowę pośrednictwa, zawartą w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Tylko usługa oparta na umowie pośrednictwa gwarantuje pełną ochronę transakcji, gwarantowaną przez ubezpieczenie OC pośrednika. Wyjątkiem jest oferta, przy której całość wynagrodzenia pośrednika ponosi sprzedający – w takiej sytuacji klient kupujący nie musi zawierać umowy, prosimy go jedynie o pokwitowanie otrzymania adresu, aby udokumentować naszą pracę.